Äventyr i skogen

Idag var jag och Madde ut på en prommis i skogen. Vi gick och strosade på naturstigarna här på Fårön när vi helt plötsligt får syn på två älgar. Selma springer direkt dit och kollar på dem och jag fick lite småpanik. Har nyss hört om en hund som blivit ihjälsparkad av en älg. Men hon kom iaf tillbaka direkt så nån bra älghund är hon inte =)
Sen blev vi lite rädda att de skulle börja jaga oss men de stod helt stilla och bara kollade. vi var kanske 15 meter ifrån. Försökte ta ett kort på dem men självklart så började dom springa iväg precis då.





Är riktigt fina stigar att gå på där, så jag hoppas att du inte blev allt för avskräckt Madde och följer med nån mer gång =).

Nästa djur vi träffade på var lite  mindre läskigt




Det var en söt liten ekorre. Lilla stackarn blev så rädd när han såg oss att han ramlade ner från trädet typ 3 meter ner men på bilden sitter han i ett nytt träd så han verkade klara sig bra=).



Här är jag och Selma som tagit en lite paus på en bänk.


Annat som har hänt är att vi i måndags köpte en ny bil och jag är super super nöjd. Blev en Nissan Primera -02
Den går så fint och är riktigt härlig att köra. Känns skönt med en lite finare bil nu när man ska ha barn.
Så nu återstår bara att se om opeln blir såld. Håller tummarna.

Har även fixat lite med barnvagnen

Sufletten var ganska solblekt så jag har målat den med textilfärg från panduro.
Billigt alternativ en ny suflett kostar 2000 kr och färgen kosta 49 kronor.
känner mig ganska nöjd med resultatet.

Före:



Efter:





Nu är det dags att krypa isäng

Kram




Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad fin vagnen blev! =) Klockers!



Och en ny bil, härligt! Vi hämtar hem våran nya på söndag..fasen vad jag längtar!! Jag måste komma förbi och kika på eran bil!



Nä, nu väntar jobbet, kram!

2009-10-16 @ 07:24:31
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag vill oxå vara lika duktig som du! Skötbord, lådor i tvättstugan och nu vagnen! Impressive!! =) Och angående vårt safari; ska det vara så där spännande varje gång så är det ju värt att gå där fler ggr. ;)

2009-10-17 @ 10:18:29
Postat av: Idalina

Tack för bildvisningen!! Kul att få se dig på bild oxå :-) KRAMKRAM

2009-10-20 @ 18:26:27
URL: http://idalinasminnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0